W doborze zespołu kluczowe są role,
bo przecież wszyscy nie mogą być liderami, ale każdy może być liderem w swojej dziedzinie.Robert Korzeniowski
Co obejmują testy kompetencyjne DISC D3 (DISC, TEAMS/VAUES i BAI)?
- testy kompetencyjne wspierają rekrutację, szczególnie kadry menadżerskiej i do działów sprzedaży,
- pomagają w wyborze najlepszych Kandydatów do pracy zgodnych z wymaganym profilem organizacji na danym stanowisku,
- badają przyszłych Kandydatów i obecnych pracowników na czterech poziomach: zachowanie, role zespołowe, wartości i postawy (DISC, TEAMS/VAUES i BAI),
- badają kompetencje pracowników w organizacji, mocne i słabe strony lidera i kierunki rozwoju,
- badają role i pomagają w budowaniu zespołów i przywództwie,
- pokazują jaki styl komunikacji i działania osoba badana prezentuje.
Jakie są korzyści testów kompetencyjnych DISC D3?
dla organizacji
- bada kompetencje pracowników będących w organizacji między innymi w zakresie zaangażowania, programów komunikacji wewnętrznej i kultury organizacji, badania potrzeb rozwoju zawodowego pracowników,
- pomaga w budowaniu zespołów i zidentyfikowaniu ról zespołowych w organizacji,
- pomaga w szczegółowym określeniu profilu Kandydatów w procesach rekrutacji,
- głębsze poznanie Kandydatów w procesie rekrutacji i skuteczne umiejscowienie przyszłego pracownika w strukturze organizacji,
- podejmowanie efektywnych decyzji podczas doboru i selekcji pracowników poprzez wcześniejsze zbadanie Kandydata na poziomie zachowań, ról zespołowych, wartości i postaw,
- pomocne w przywództwie poprzez poznanie stylu komunikacji i pracy kadry menadżerskiej,
- poznanie potencjału i mocnych stron w roli lidera dla kadry menadżerskiej oraz sytuacji na które warto zwrócić szczególną uwagę,
- pomocne w zakresie procesów sprzedażowych i obsługi Klienta poprzez odpowiednie dopasowanie stylu komunikacji,
- wzrost skuteczności efektywności i realizacji celów poprzez odpowiednie przydzielenie zadań odpowiednim pracownikom.
dla pracownika
- poznanie własnego stylu komunikacji i funkcjonowania,
- zadowolenie i satysfakcja z wykonywanej pracy dzięki wybraniu pracy zgodnej z własnym stylem i wartościami,
- uświadomienie sobie własnych zachowań, wartości, ról i postaw,
- uświadomienie sobie silnych stron i czynności, których należy się podjąć a które należy delegować.
do kogo są skierowane testy kompetencyjne DISC D3?
- pracodawców prowadzących procesy rekrutacyjne oraz ścieżki rozwoju zawodowego pracowników,
- pracodawców chcących zwiększyć u pracowników poziom zaangażowania i motywacji oraz efektywności realizowania celów w organizacji,
- menadżerów chcących zwiększyć swój poziom skuteczności w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
- osób chcących poznać siebie i swój styl działania oraz zwiększyć swoją efektywność w pracy i w życiu,
- osób poszukujących swojego kierunku pracy i rozwoju zawodowego.




